Poznaj Portal Klienta – rozwiązanie od ConnectPoint dla firm z sektora energetycznego

Magdalena Galońska

Każdy z nas, będąc klientem dowolnej firmy, być może zastanawiał się, dlaczego niektórych spraw od dłuższego czasu nie udaje się załatwić i odhaczyć na tzw. liście ToDo’s. Co zrobić, żeby na liście nie pojawiały się kolejne zadania, a sprawy dawały się załatwić tu i teraz, bez wychodzenia z domu i konieczności wizyty w punkcie obsługi klienta?  

Kompleksowa obsługa online – tak, to możliwe! 

Ten sam dylemat mają klienci firm, realizujących dostawy gazu, energii elektrycznej, ciepła czy wody. Część zgłoszeń wymaga przecież tylko drobnej weryfikacji, ewentualnie dodatkowego zapytania, na które można uzyskać szybką odpowiedź.  

Klienci oczekują nie tylko szybkiej i sprawnej obsługi, ale także możliwości wyboru, kiedy, gdzie i w jakiej formie chcą być obsłużeni. Wygodny kontakt z dostawcą usług ma dla klientów od dawna coraz większe znaczenie. Im rzadziej klient musi osobiście pojawiać się w biurze dostawcy usług, dzięki czemu unika kolejek, im mniej marnuje czasu, oczekując na połączenie na infolinii, a dodatkowo otrzymuje odpowiedzi czy informacje w krótkim, akceptowalnym dla niego terminie, tym lepiej postrzega współpracę z daną firmą.  

Wydaje się, że sprawa jest jasna – firma realizująca dostawy nośników energii, ciepła czy wody potrzebuje aplikacji, która umożliwi klientom samodzielnie, online pozyskiwać pożądane informacje czy dane, a w sytuacjach, które wymagają kontaktu z dostawcą, kierować zapytania do dostawcy zdalnie i tą samą drogą otrzymywać na nie odpowiedzi. 

Tylko jak wybrać tę właściwą aplikację? 

Poszukajmy odpowiedzi na przykładzie Portalu Klienta, który znajduje się w portfolio ConnectPoint. Rozwiązanie bazuje na naszym wieloletnim doświadczeniu w branży energetycznej – uważamy, że stanowi to jeden z największych atutów tego typu aplikacji. Poniżej prezentujemy odpowiedzi na pytania: jakie potrzeby powinno spełniać takie rozwiązanie i w jaki sposób działać.  

Nasz Portal Klienta:  

– jest rozwiązaniem chmurowym, 

– jest wielojęzyczny, 

– ma nowoczesny design,  

– pozwala skonfigurować aplikację odpowiednio do produktów czy usług, które znajdują się w portfolio firmy,  

– nie wymusza zmiany systemów biznesowych używanych w firmie, pobiera dane z systemów źródłowych i prezentuje je klientowi w przyjazny i zrozumiały sposób,  

– posiada sekcję pytań i odpowiedzi, w której klient znajdzie najważniejsze informacje na temat usługi lub produktu. 

Posiadając Portal Klienta, dostawca usługi poprawia wizerunek swojej firmy jako podmiotu dbającego o klienta i ułatwiającego mu dostęp do jego informacji.  

W jaki sposób Portal Klienta jest wykorzystywany w praktyce?

Firma ciepłownicza, oferująca usługi optymalizacji zużycia ciepła w obiektach. 

W Portalu Klienta znajdują się informacje w zakresie danych klienta, obiektów oraz realizowanych umów. Użytkownik aplikacji ma podgląd na listę osób kontaktowych z ramienia dostawcy, do których należy kierować pytania dotyczące wybranych obszarów usług. Aplikacja zawiera rozbudowaną sekcję dotyczącą rozliczeń i zużyć klienta, która pozwala na szybkie ustalenie efektów realizacji zawartej umowy.   

Czy Twoja firma korzysta z Portalu Klienta? Czy wśród opisanych wyżej potrzeb rozpoznajesz potrzeby Twojej organizacji lub problemy, wymagające pilnego rozwiązania? 
Odwiedź naszą stronę i dowiedz się więcej o naszym Portalu Klienta. Sprawdź, czy to rozwiązanie dla Ciebie.  
 
Niedawno na naszym blogu pisaliśmy o Customer Care – rozwiązaniu z portfolio ConnectPoint. Portal Klienta, w połączeniu z Customer Care, daje kompletny system obsługi klientów. Wdrożenie Portalu Klienta pozwoli firmie ograniczyć czas przewidziany na osobistą lub telefoniczną obsługę klienta – klient może załatwić sprawy bez wychodzenia z domu, korzystając z portalu samoobsługowego.