O tworzeniu innowacji w Startup.info

Joanna Stefańska

Jakub Tomiczek, CTO, podzielił się w Startup.ihttps://startup.info/jakub-tomiczek-connectpoint/nfo swoimi refleksjami na temat historii ConnectPoint, innowacji produktowych w naszej firmie oraz tego, jak Covid-19 wpłynął na nasz biznes. Postanowiliśmy przytoczyć tu kilka najciekawszych, przetłumaczonych fragmentów.

Dla Jakuba, impulsem do budowania firmy było uświadomienie sobie, że w sektorach użyteczności publicznej i produkcji „posiadanie właściwych informacji z właściwych aktywów we właściwym czasie może być znacznie cenniejsze niż posiadanie samych aktywów.” Dołączył do Dawida na samym początku istnienia firmy z misją, żeby ConnectPoint łączył rozproszone wyspy informacji w jedną sensowną całość, wnosząc nową jakość dla klientów.

Na pytanie o sposób ConnectPoint na tworzenie innowacji, Kuba odpowiedział, że najważniejsza jest bliska współpraca z rynkiem i klientami. „Zawsze słuchamy naszych klientów, aby zidentyfikować nowe sposoby tworzenia wartości przez produkty i usługi. Rozmowy pozwalają nam być blisko rynku, więc szybko dostrzegamy trendy i nowe możliwości. Dzięki temu w ciągu ostatnich 3 lat ConnectPoint stworzył trzy nowe produkty.

Wreszcie, współpracujemy również z firmami, które mają własne innowacyjne produkty. Wykorzystujemy synergię technologii, aby wspólnie opracowywać rozwiązania dla naszych klientów. Na przykład, ostatnio wzięliśmy udział w Helsinki Challenge, konkursie mającym na celu dekarbonizację ogrzewania miejskiego w Helsinkach. Wraz z pięcioma innymi firmami z różnych krajów przygotowaliśmy propozycję rozwiązania tego wyzwania. Nasza propozycja znalazła się w pierwszej dziesiątce spośród 252 zgłoszeń, a obecnie prowadzimy rozmowy z niektórymi gminami w celu sprawdzenia naszego rozwiązania.”

Cały wywiad w języku angielskim można przeczytać tutaj: https://startup.info/jakub-tomiczek-connectpoint/